Dobro došli na maximalium.rs!

Blog Post

Koristiti gainer ili whey, šta je razlika između njih ?

Protein

Ukratko, proteini surutke se dobijaju kao usputni produkt u preradi mleka tj. prilikom proizvodnje sira. Zapravo, surutkini proteini su najčistiji oblik proteina koji imamo na raspolaganju. Lako se vare i bivaju brzo oslobođeni u krvotok.

Suplementi na bazi proteina surutke obično sadrže svega nekoliko grama ugljenih hidrata i masti. Na osnovu sadržaja proteina, proteini surutke su razvrstani u sledeće kategorije:

whey protein izolat (> 90% proteina)

whey protein koncentrat (> 80% proteina)

whey protein mešavine (70 – 80 % proteina)

Zašto koristiti whey protein?

Protein surutke je suplement koji je testiran tokom dugog perioda i kojeg koriste ne samo bodibilderi i sportiste, već i prosečni posetioci teretana koji samo žele da ostanu zdravi. Suplementacija pomaže da se ostvare potencijali svakog ko ih konzumira. Ubrzava širenje mišića i povećava njihovu izdržljivost.

Isto tako, pomaže prosečnim posetiocima teretana da smanje težinu i brže sagorevaju masti tako što poboljšava sitost. Osim toga, proteini takođe deluju kao izvor energije.

onavo

Gainer

Gaineri ili preparati za dobijanje mase su dodaci koji se zasnivaju na proteinima, ali u kombinaciji sa visoko kvalitetnim ugljenim hidratima i mastima. Cilj je da obezbede korisniku više kalorija. Obično sadrže ugljene hidrate i proteine u odnosu 2: 1 ili 3: 1, što znači da svaka porcija gainera ima u proseku 60 grama ugljenih hidrata i 30 grama proteina. Najveći deo kalorija potiče od ugljenih hidrata koji su obično mešavina maltoze i glukoze.

Zašto koristiti gainer ?

Jednostavno, gaineri se koriste samo za jednu svrhu – dobijanje mase. Visok procenat ugljenih hidrata i masti prisutnih u ovom suplementu pomažu pojedincu da postigne željeni unos kalorija. Glavna razlika između proteina i gainera je broj dobijenih kalorija iz serviranja. Tipičan whey protein obično sadrži oko 100 -150 kalorija po obroku, a jedan obrok ganiera daje često i više od 500 kalorija.

Šta izabrati: gainer ili whey protein? – ključne razlike

Vraćamo se suštini ovog teksta i verovatno jedinom razlogu zašto ste ovde. Razlike između proteina surutke i gainera su velike ali se prava odluka lako donosi ako je krajnji cilj jasan.

Cilj: Bodibilding – gaineri sadrže ugljene hidrate koji će izazvati brz rast insulina u krvi i na taj način dovesti do skladištenja neželjenih masti. Dok whey protein hrani telo onim što mu je najviše potrebno, a to je čist protein. Dakle, ako je vaš cilj je da se izgrade mišići i povećanje snage, preporučljivo je da odaberete surutkine proteine umesto gainera.

Cilj: Atletska („Lean” građa) – Ako ste u teretani sa samo jednim ciljem a to je da dobro izgledate bez odeće, onda nikako ne treba da koristite gainer. Trebalo bi se opredeliti za izolat proteina surutke. Izolat je lišen ugljenih hidrata i masti i pomoći će da smanjite masti i postignete željeni mišićav stas.

Cilj: Poboljšanje sportskih preformansi – Sportisti često imaju tendenciju da budu veoma oprezni oko svoje težine, jer bi to moglo uticati na njihov rezultat. Dakle, uzimajući gainera kao dodatka ne može biti odgovarajuća opcija. Umesto toga, sportisti treba da uzimaju proteine surutke – koji dokazano povećavaju izdržljivost, snagu i poboljšavaju preformanse.

Cilj: Dobijanje mase – Kao što svi znamo, povećanje težine je glavobolja za one na koje se hrana teže „lepi“. Gaineri su od velike pomoći u takvim slučajevima. Osoba dobija na težini veoma brzo, međutim, kao i svaki drugi dodatak, gainer nije magična pilula. Predugim korišćenjem gainera može se dodati i sloj neželjene masti koje će se potom teško otarasiti.

Cilj: Dobro Zdravlje – Mnogi ljudi veruju da protein surutke treba uzimati samo kada se žele izgradi veliki mišići. Ali to je potpuna laž. Surutkini proteini nije samo korisni za rast mišića već i mnogo drugih dobrih stvari za vaše zdravlje. Nekoliko istraživanja je pokazalo da proteini koriguju krvni pritisak, sprečavaju pojavu raka i pružaju podršku srcu.

 

Ostavi odgovor

Related Posts

aminokiseline
Amino kiseline – BCAA – prednosti suplementacije

1. BCAA pomaže mršavljenje uz očuvanje mišićne mase Smanjenje kalorija je osnovni korak za gubljenje

Da li je whey protein bezbedan ?

Whey protein, kao i svi drugi proteini, sastoji se od aminokiselina, gradivnih blokova našeg