Dobro došli na maximalium.rs!

Blog Post

Da li je whey protein bezbedan ?

Whey protein, kao i svi drugi proteini, sastoji se od aminokiselina, gradivnih blokova našeg tela. Ali da li je protein surutke dobar za naše zdravlje? Proteine iz hrane organizam razbija u aminokiseline i koristi u telesnim procesima. Suplementi na bazi surutkinih (whey) proteina, dolazi u obliku praha koji se lako može rastvoriti u mleku ili vodi i mnogo brže dospeti u telo u obliku koji je lakši za razgradnju. Ovaj popularan dodatak ishrani najviše je poznat kao najbolji način za izgradnju mišićne mase i obnovu mišića nakon treninga. Surutka (eng. whey) je usputni proizvod kod proizvodnje sira i jedan je od najvažnijih izvora proteina mleka.

Surutka se popularno smatra za dobar dodatak prilikom mršavljenja. Međutim, to je samo mit. Whey protein, nije je pomoć pri gubitku težine. Pravilnom upotrebom ona ispunjava potrebe za proteinima u telesnim procesima, čini da jedete manje ugljenih hidrata, što na kraju rezultira popravkom mišića i njihovom izgradnjom. Sama činjenica da se konzumira manje ugljenih hidrata ima značajnih efekata kod smanjenja telesne mase.

onavo
Koliko je siguran protein surutke ?

Whey protein dolazi iz mleka i zato ljudi koji su netolerantni na laktozu bi trebalo da ga izbegavaju da ne bi dobili alergiju. Whey protein je bogat izvor mnogih esencijalnih amino-kiselina poput leucin, izoleucina i valina. Ove amino-kiseline čine deo važnih graditelja mišića, tj. BCAA. Proteini surutke su veoma hvaljeni i konzumiraju ih bodi-bilderi i sportisti da bi ispunili svoju povećanu potrebu za proteinima. Pored toga doprinose jačem imunom sistemu i sportskoj izdržljivosti. Zdravstvene koristi od surutke uključuju borbu protiv stresa, povećavaju energiju i poboljšavaju mentalni fokus, osim što je lako svarljiv i brzo oporavlja mišiće posle treninga.

Mnogi su zbunjeni zbog mnogih proteina dostupnih na tržištu – surutke, soje i kazeina. Isto tako, koliko proteina surutke je bezbedno je pitanje koje interesuje mnoge. Svaki od ovih proteina ima svoje prednosti i svoj izvor. Iako i surutka i kazein dolaze iz mleka, soja dolazi iz biljke. Kazein se obično uzima da pomogne dugotrajan oporavak, zbog sporog oslobađanja proteina kazein je idealan za konzumiranje pre odlaska u krevet. Surutka, s druge strane, je idealna nadoknada posle vežbanja za pomoć umornim mišićima i ubrzanje njihovog oporavka. Idealno, u roku od 30 minuta nakon treninga je najbolje vreme da se konzumiraju proteini.

Surutkini proteini su standardni sastojci u mnogim zamenama za obroke i šejkovima za mršavljenje. Međutim, sam protein surutke ne može dovesti do gubitka težine. Kada se celokupna ishrana koja uključuje proteine, ugljene hidrate i masti izbalansira, whey protein pokazuje svoje efekte na optimalan način. Kada kombinujete proteinima bogate namirnice i trening, ovo ima tendenciju da se poveća vaš metabolizam i dovodi do toga da sagorevate više kalorija prirodno. Whey protein stvara osećaj sitosti i prolongira osećaj gladi. Dok osnovni izvor proteina treba da bude piletina, ćuretina, belance, jaja i riba, surutkini proteini su odličan dodatak nakon vežbanja. Stoga, neophodno je znati kada konzumirati whey protein.

Često pitanje je da li je bezbedno uzimati proteine? Surutkini proteini su bezbedni za odrasle, ako se uzimaju u preporučenim dozama. Preporučljivo je da razgovara sa lekarom ili nutricionistom pre početka bilo kojeg oblika dijete ili izmene u režimu ishrane. Uvek se treba rukovoditi preporučenim dozama i pratiti uputstva na proteinskim proizvodima. Višak unetih proteina može da ometa rad bubrega, čineći da telo dehidrira kao i pokazuje neke neželjene efekte kod probave. Preteran unos proteina može izazvati umor, smanjiti apetit, žeđ, nadimanje i mučnina. Za pojedince koji su netolerantni na laktozu, oni treba da se odluče za whey izolat a ne whey koncentrat, jer izolati sadrže manje laktoze.

Uvek izabrati brendirane proizvode, mnogi brendovi dolaze u našu zemlju prelazeći granicu bez ikakve zdravstvene kontrole niti kontrole kvaliteta, pa tako postoje slučajevi da brendirani proteinski preparati bivaju razblaženi mlevenim keksom i sl. Proverite listu sastojaka, čvrst var i sigurnosna folija na čepu su osiguravaju autentičnost proizvoda.

Da li je protein siguran tokom trudnoće ?

Pre uzimanja bilo kakvog proteinskog dodatka ili vežbanja za vreme trudnoće, posavetujte se sa lekarom.

Da li je protein siguran za decu ?

Mnoge formulacije zdravih napitaka sadrže surutku pomešanu sa drugim sastojcima. Pošto je surutka usputni proizvod sira, a njegov originalni izvor mleko, ona je bezbedna za decu. Međutim, uvek se posavetujte sa pedijatrom oko iznosa i formulacije koja se primenjuje kod dece.

Ostavi odgovor

Related Posts

aminokiseline
Amino kiseline – BCAA – prednosti suplementacije

1. BCAA pomaže mršavljenje uz očuvanje mišićne mase Smanjenje kalorija je osnovni korak za gubljenje

Koristiti gainer ili whey, šta je razlika između njih ?

Protein Ukratko, proteini surutke se dobijaju kao usputni produkt u preradi mleka tj. prilikom proizvodnje