Dobro došli na maximalium.rs!

Blog Post

aminokiseline

Amino kiseline – BCAA – prednosti suplementacije

1. BCAA pomaže mršavljenje uz očuvanje mišićne mase

Smanjenje kalorija je osnovni korak za gubljenje masti. Međutim, dešava se da nizak unos kalorija uzima danak na mišićnoj masi u određenoj meri. Ovde BCAA dolaze do izražaja. Tri esencijalne amino kiseline; leucin, izoleucin, i valin se razgrađuju u mišićima gde se koriste kao gorivo. Ovaj proces osigurava da stopa sinteze proteina u telu bude dovoljno visoka da umanji katabolične efekte koje ima kalorijama deficitarna ishrana. Drugim rečima smanjuje se negativni uticaj smanjenog unosa kalorija na mičiće.

Iako ovo nije dodatak namenjen sagorevanju masti, on ipak može pomoći da izgubite višak kilograma. Radi tako što smanjuje nivo kortizola tj. hormona stresa koji promoviše skladištenje masti u organizmu. Osim toga, deluje kao potiskivač apetia, čime se sprečava preveliku potrošnju kalorija.

2. BCAA poboljšava efekte treninga

Šta je potrebno da se postane definisan? Ili da se izgube masne naslage? Pa, to je sve u našim naporima koje ulažemo u momentima kada je lako odustati. Tih nekoliko sekundi više na pokretnoj traci ili recimo dodatno ponavljanje vežbe kada smo potpuno iscrpljeni je ono što najviše doprinosi pozitivnoj promeni.

Studija Astrand laboratorije iz Švedske je potvrdila efikasnost BCAA za borbu protiv mišićnog zamora tokom napornih vežbi. Ne samo da daju prednosti kod bodibildinga, već pomaže izdržljivost sportista kod sportova izdržlivosti. Osim povećanja efekta treninga, pokazalo se da smanjuju mišićnu bol i pomažu brz oporavak.

3. BCAA amino kiseline pospešuju idealni balans hormona tokom vežbanja

BCAA promoviše normalan hormonski balans tokom intenzivnih opterećenja koji igraju značajnu ulogu u sposobnost pojedinca da izdrži naporne treninge.

Istraživanje je analiziralo efekat BCAA pri visoko intenzvnom treningu i zaključilo se da je u poredjenju sa placebo grupom, grupa koja je koristila suplemente imala visok nivo testosterona i nizak nivo kortizola na kraju treninga. Osim toga, osobe u toj drugoj grupi odgovorili su bolje na izazove od onih u placebo grupi. One koriste hormonsku ravnotežu tokom intenzivnih treninga i time povećava snagu i sposobnost tela da efikasno obradi opterećenja.

4. BCAA su korisni za dobro zdravlje

Imajući u vidu opšte zdravstveno stanje, suplementacija sa BCAA ima za korisnika benefit u smislu poboljšanja tolerancije na glukozu, metabolizma i bolju osetljivost na insulin. Treba da znate da je poboljšana osetljivost na insulin u direktnoj vezi sa boljim rezultatima gubitka težine.

Štaviše, one se takođe koriste u lekovima za smanjenje rizika mortaliteta od raka, sprečavaju gubitak mišića i lečenje bolesti jetre.

Zaključak

Kao što se može videti, BCAA su važne za rast mišića i dobro zdravlje u više načina, imaju višestruku namenu i imaju dodatnu podršku dobrom zdravlju. Šta vam još treba? Sve u svemu, one su mudra investicija.

 

Ostavi odgovor

Related Posts

Koristiti gainer ili whey, šta je razlika između njih ?

Protein Ukratko, proteini surutke se dobijaju kao usputni produkt u preradi mleka tj. prilikom proizvodnje

Da li je whey protein bezbedan ?

Whey protein, kao i svi drugi proteini, sastoji se od aminokiselina, gradivnih blokova našeg